CICLES FORMATIUS > GESTIÓ ADMINISTRATIVA

Titulació:

  • Tècnic en GESTIÓ ADMINISTRATIVA (LOE) – CFPM AG10

Durada i horari:

Primer curs:

825 hores a l’escola en horari de mains de dilluns a divendres, de 9:00h a 14:30h.

 

Segon curs:

FP NO DUAL: 825 hores a l’escola en horari de matí de dll a dv, de 8 a 13:30h.

FP DUAL: 515 hores a l’escola en horari de matins en dies alternats. La resta de formació curricular, es farà de manera remunerada a l’empresa.

Formació en centres de treball (FCT): Prioritàriament es realitzen a segon.

Gestió Administrativa a Salesians Badalona

FP DUAL –  Vols combinar els estudis amb un contracte laboral?

L’FP Dual és, dins de la formació profesional, una modalitat, que es realitza en alternança entre el centre educatiu i l’empresa. És a dir, un nombre d’hores lectives determinat es realitzen en una empresa. A segon curs, l’alumnat de DUAL no vindrà a l’escola tots els dies de la semana.

L’estada a l’empresa es formalitza mitjançant un acord de col·laboració. A diferència de les pràctiques en empresa (FCT), l’FP Dual implica :

  • Més hores en l’empresa
  • Relació contractual empresa-alumne; no són només pràctiques.
  • Hi ha una avaluació de l’alumne per part de l’empresa que permetrà el reconeixement de les hores lectives realitzades.
  • D’aquesta manera l’empresa obre una via d’accés a futurs treballadors i contribueix al desenvolupament professional dels joves.

T’oferim:

  • SIMULACIÓ D’EMPRESES, plataforma EMPRESAULA.
  • Pràctiques de les operacions administratives i comercials en una empresa simulada.
  • Utilització de documents i materials reals.
  • Visites tècniques a empreses del sector.
  • Dinàmiques de grup.
  • Un ordinador per alumne/a.
  • Utilització de darreres versions de programes informàtics (Windows, Office, Empresaula, joomla, wordpress..).
  • Software gestió administrativa (Sage).
  • Títol de Graduat en ESO o similar / FP1 / BUP
    Haver superat prova d’accés

  • Per accedir al segon curs DUAL cal passar un procés de selecció acadèmic i empresarial.

La competència general d’aquest títol consisteix a realitzar activitats administratives a l’àmbit laboral, comptable, comercial, financer i fiscal, així com d’atenció al client/usuari, tant a empreses públiques com privades, aplicant la normativa vigent i protocols de qualitat, assegurant la satisfacció del client, i actuant segons les normes de prevenció de riscos laborals i protecció ambiental.

M01 Comunicació empresarial i atenció al client(Mòdul Dual)

Seleccionar tècniques de comunicació, tenint en compte l’estructura i imatge corporativa de l’empresa o organització i els fluxos d’informació existents. Arxivar la informació que es genera en suport paper i informàtic, reconeixent els criteris d’eficiència i estalvi en els tràmits administratius. També treballar les necessitats de possibles clients mitjançant tècniques de comunicació.

 

M02 Operacions administratives de compravenda(Mòdul Dual)

Confeccionar els documents administratius i telemàtics de les operacions de compravenda, relacionant-los amb les transaccions comercials de l’empresa. També controlar les existències reconeixent i aplicant sistemes de gestió de magatzem. I per últim, realitzar les obligacions fiscals derivades de les operacions de compravenda aplicant la normativa fiscal vigent.

 

M03 Operacions administratives de recursos humans(Mòdul Dual)

Conèixer la relació empresa-treballador, l’Estatut dels Treballadors, els convenis col•lectius, la contractació laboral i la retribució laboral (sous i salaris).

 

M04 Operacions auxiliars de gestió de tresoreria

Elaborar la documentació usual dels productes financers i d’assegurança, identificant el tipus i el model de document, les dades de l’operació, interpretant les normes i les instruccions, i realitzant els càlculs, el registre i la tramitació dels documents.

 

M05 Tècnica comptable(Mòdul Dual)

Conèixer els elements que integren el patrimoni d’una organització econòmica classificant-los en masses patrimonials. Estudiar el contingut bàsic del Pla General de Comptabilitat i del Pla General de Comptabilitat de la Petita i Mitjana Empresa (PIME), interpretant la seva estructura.

 

M06 Tractament de la documentació comptable(Mòdul Dual)

Es registren comptablement les operacions econòmiques i financeres habituals corresponents a un exercici econòmic complet en aplicacions informàtiques, reconeixent i aplicant la metodologia comptable i els criteris del pla general de comptabilitat PIME.

 

M07 Tractament informàtic de la informació

Introducció a l’ús i el maneig del teclat d’un aparell informàtic. Aplicació de les normes universals d’escriptura mecanogràfica en velocitat i precisió, en diferents mitjans i en les dues llengües oficials. Establir les diferències entre software i hardware. Conèixer el paquet integral: el full de càlcul, la base de dades i el processador de textos i totes les funcions associades a les operacions administratives. Internet i correu electrònic.

 

M08 Operacions administratives de suport(Mòdul Dual)

Treballar com buscar i seleccionar la informació, segons els paràmetres establerts utilitzant fonts oficials i/o privades rellevants per a l’empresa. Actualitzar la informació pròpia de l’empresa, atenent als criteris de manteniment establerts.

 

M09 Anglès

Vocabulari administratiu bàsic. Correspondència comercial i conversa telefònica.

 

M10 Empresa i administració

Analitzar i aplicar les normes i procediments establerts en els serveis d’informació i atenció de l’Administració pública, registre i arxiu del expedients administratius, les operacions de caixa als organismes públics, aplicar les normes i procediments relatius al control de consum, d’existències i de reposició de material bàsic d’una unitat administrativa.

 

M11 Empresa a l’aula(Mòdul Dual)

Col•laboració amb el programa EMPRESAULA. Treball pràctic en empreses simulades a nivell nacional i internacional.

 

M12 Formació i orientació laboral

Iniciar els alumnes en el món del treball per tal que quan tinguin accés a la seva primera feina, siguin capaços d’identificar les situacions de risc en què es poden trobar, identificar els mitjans de prevenció i reaccionar davant d’un accident. Diferenciar les diferents prestacions, drets i deures derivats de les modalitats de contracte i del règim de la Seguretat Social.

 

M13 Formació en Centres de Treball FCT

PRÀCTIQUES EN EMPRESA. Posar en pràctica tots els coneixements adquirits durant el curs en un centre de treball (empresa) amb la qual es signa un conveni de col•laboració.

· Auxiliar administratiu.

· Auxiliar d’oficina.

· Auxiliar d’oficina de cobraments i pagaments.

· Administratiu comercial.

· Auxiliar administratiu de gestió de personal.

· Auxiliar administratiu de les administracions públiques.

· Recepcionista.

· Empleat d’atenció al client.

· Empleat de tresoreria

· Empleat de mitjans de pagament

En acabar un cicle de grau mitjà es pot accedir al món laboral

a un treball de tècnic/a o es pot (si es compleixen els requisits establerts):

  • Accedir a un cicle formatiu de grau superior un cop superada la prova d’accés o superat el curs específic per a l’accés als cicles formatius de grau superior (CAS ).
  • Cursar un altre cicle formatiu de grau mitjà.

DEMANA ENTREVISTA

 

Accepto la política de privacitat i protecció de dades.

Descàrregues

Descarrega el Díptic de CFM Gestió Administrativa