Educació Infantil

L’etapa d’Educació Infantil, a la nostra escola, comprèn els nens i nenes de 3 a 6 anys. Els infants, en aquesta etapa aprenen a: ser i actuar de forma cada vegada més autònoma, pensar i a comunicar, descobrir i tenir iniciativa i conviure i habitar el món

Com ho fem?

Per a aconseguir aquestes fites, ens plantegem:

  • Els Ambients d’Aprenentatge: diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on, a partir de diferents propostes de joc, interactuen infants de P3, P4 i P5. Actualment aquests ambients són: artístic, simbòlic, científic i de la calma.
  • El Treball per Projectes, perquè els nens i nenes siguin protagonistes i responsables del propi aprenentatge.
  • Els Microespais a l’inici del dia. A traves del joc lliure, amb material organitzat a la
    classe, els alumnes inicien la jornada de manera relaxada interactuant amb els companys i companyes i activant, amb calma, totes aquelles habilitats mentals i
    corporals que faciliten l’aprenentatge.
  • L’inici en la metodologia de Treball Cooperatiu.
  • L’Educació Emocional per a desenvolupar competències que permetin a l’infant prendre consciència de les seves emocions, per regular-les i adquirir habilitats de vida i benestar.
  • L’activitat d’Hort, una oportunitat extraordinària per a apropar els alumnes al món natural i a l’alimentació saludable.
  • Les Noves Tecnologies (pissarra digital interactiva, recursos en xarxa…) per potenciar i complementar els aprenentatges.
  • Lectoescriptura iniciada mitjançant la consciència fonològica, per a culminar elprocés a Cicle Inicial amb l’assoliment de la lectura i l’escriptura.

Com Escola Salesiana, l’Educació Infantil inclou quelcom més que continguts curriculars, posem èmfasi en formar persones en un ambient proper, amb estreta relació amb les famílies. A Salesians Badalona posem especial atenció en el desenvolupament integral dels nens i les nenes. Els infants se senten escoltats i estimats. Volem nens i nenes feliços.

DESTAQUEM

El català, castellà i anglès són presents en el dia a dia de l’escola i les seves activitats.

L’Etapa d’Educació Infantil està plena d’activitats lúdiques, audiovisuals, dinàmiques i jocs que afavoreixen la interacció oral en aquestes llengües. A més a més l’aprenentatge de l’anglès s’integra de forma específica en el Pla d’Escola Plurilingüe.

Les 5 hores setmanals que complementen les 25 hores curriculars donen més oportunitat de descobrir i potenciar les habilitats/talents dels nostres infants: Clica, Hi havia una vegada, Hello, Move your fingers, Let’s Play! i juguem amb els números.

Veiem en la diversitat de les persones una riquesa i una oportunitat de desenvolupament de tot l’alumnat. Comptem amb dues aules SIEI (aula de Suport Intensiu Escola Inclusiva) i dediquem una especial atenció als infants que puguin tenir alguna dificultat de desenvolupament i aprenentatge. En els casos que ho requereixin els tutors i tutores disposen de l’ajuda i orientació del Servei d’Assessorament Psicopedagògic (SAPP) integrat a l’escola.

L’equip d’Educació Infantil està format per 9 tutores (una per aula), educadores de reforç educatiu i professorat especialista en anglès, música i psicomotricitat.

Proposem una àmplia oferta horària: Acollida matinal des de les 7:45h, Servei de Menjador amb cuina pròpia, una diversa oferta d’Activitats Extraescolars i Casal d’Estiu.

Disposem d’uns espais adaptats i oberts a les necessitats dels infants: bones instal·lacions, patis amplis i aules espaioses amb llum natural. L’Educació Infantil té un accés i pati diferent a la resta d’etapes educatives de l’escola.

Disposem de sala de Psicomotricitat, Espais d’Ambients d’Aprenentatge, i un menjador d’us exclusiu per als alumnes de 3 i 4 anys.

L’Escola és molt gran i disposa de molts espais i recursos educatius. Els alumnes d’aquesta etapa fan servir altres instal·lacions i espais que compartim amb la resta de l’escola: teatre, gimnàs, sala d’audiovisuals i l’església.

Som una escola oberta al barri i fem xarxa amb altres institucions de l’àmbit educatiu. Al llarg del curs proposem dues reunions amb les famílies del grup-classe: una abans d’iniciar el curs i una segona cap al mes de març. Així mateix planifiquem entrevistes individualitzades durant el curs.

La col·laboració de les famílies és un eix fonamental de la nostra acció educativa. Promovem i animem activitats en les quals poden participar de forma directa o indirecta a l’aula. Realitzem trobades formatives que promou l’Escola de Mares i Pares i festivitats on totes les famílies estan convidades a participar (Don Bosco, Carnestoltes, Maria Auxiliadora, Festa de la Comunitat Educativa, Pujada a Montserrat….).

CALENDARI

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies