Volem educar una persona que sigui capaç de dissenyar un projecte de vida que l’ajudi a esdevenir un agent social transformador.
Perfil competencial salesià
Les escoles salesianes impulsem una campanya per donar a conèixer la nostra aposta pel model de persona i el perfil competencial de sortida per al nostre alumnat.
Aquest procés de renovació pedagògica i pastoral té la finalitat d’actualitzar la nostra proposta educativa reforçant així el compromís, com a educadors, amb el Caràcter Propi de les Escoles Salesianes, les dimensions del Projecte Educativo-Pastoral Salesià i el Model de Persona a educar. Amb això, pretenem que els nostres joves tinguin més i millors oportunitats per arribar a ser bons cristians, ciutadans compromesos, aprenents potents i treballadors competents.
Un model de persona
OPTIMISTA I ALEGRE
Capaç d’admirar, gaudir i agrair que Déu ha posat en el nostre camí: les persones, la naturalesa, el silenci, els gestos solidaris… per viure amb goig l’afecte de les persones; establir relacions d’amistat sincera i fraterna; experimentar que l’autèntica alegria és fruit del compromís amb la feina ben feta de cada dia, participant proactivament en l’organització i desenvolupament d’activitats educatiu-pastorals, posant en joc totes les seves qualitats i recursos personals, desenvolupant així un optimisme madur i encomanadís.
OBERTA A LA FE
AMB UN PROJECTE DE VIDA
COMPROMESA
EQUILIBRADA
Capaç de conèixer-se, acceptar-se i estimar-se a si mateixa i a les altres persones, per desenvolupar la seva autoestima, arribar a ser una persona equilibrada, resilient, feliç, preparada per desenvolupar al màxim el seu talent personal i establir amb les altres persones unes relacions plenes.
EMPÀTICA
AUTÒNOMA
Capaç de governar-se a si mateixa amb motivació espontània i reflexió, d’acord amb uns valors, considerant les opcions disponibles i preveient-ne les conseqüències, construint-se a si mateix com una persona perseverant amb iniciativa i motivada per aprendre al llarg de la vida.
REFLEXIVA
COMUNICATIVA
Capaç d’exterioritzar i compartir coherentment i eficaç coneixements, informacions, opinions i emocions en contextos diversos i plurilingües; fent servir les diferents possibilitats pragmàtiques, discursives, iconogràfiques i audiovisuals, i fent un ús adequat i responsable dels canals al seu abast.