Salesians Badalona

EDUCACIÓ PRIMÀRIA

Iniciem competències, hàbits, valors i coneixements

L’educació Primària, que va des dels 6 als 12 anys, és una etapa que continua el camí d’experiències que comença a l’etapa d’infantil i els prepara per a futurs aprenentatges.

COM HO FEM?

Al Projecte Educatiu de Primària dels Salesians Badalona, eduquem els infants en el saber, el saber fer i el saber ser. Acompanyem el seu creixement perquè comprenguin el món que els envolta i es descobreixin a si mateixos. Fomentem una autoestima positiva i l’equilibri emocional, amb l’objectiu de formar persones felices, alegres, optimistes i amb amor per la vida.

TREBALLEM

UN ESTIL PROPI

El perfil competencial de sortida dels Salesians de Badalona defineix l’alumne com una persona autònoma, crítica i compromesa amb la societat. A través d’un aprenentatge basat en valors, potenciem el desenvolupament de les competències específiques i transversals, així com dels sis vectors clau: benestar, comunicació, pensament, relació amb l’entorn, iniciativa i compromís. D’aquesta manera, formem joves preparats per afrontar els reptes del futur amb responsabilitat, creativitat i esperit solidari.

Àmbit lingüístic: Inclou les àrees de llengua catalana i literatura, llengua castellana i literatura, i llengua estrangera.

Àmbit matemàtic: Comprèn l’àrea de matemàtiques.

Àmbit del coneixement del medi: Engloba les ciències naturals i les ciències socials.

Àmbit educació artística: Inclou les àrees d’educació visual i plàstica, i educació musical.

Àmbit educació física: Comprèn l’àrea d’educació física.

Àmbit educació en valors: Inclou l’àrea d’educació en valors socials i cívics.

DESTAQUEM

Plurilingüisme

El català, castellà i anglès són presents en el dia a dia de l’escola i les seves activitats.
A més de trobar l’anglès en les hores ja marcades pel currículum, també el trobem com a llengua vehicular en els següents moments:

– Arts & Crafts (àrea de plàstica)
– Art Attack (un dels ambients d’aprenentatge de primer cicle)
– Let’s move! (hora complementària a primer de primària)
– Àrea de CLIL (hora complementària de segon cicle)
– Àrea d’SKILLS (hora complementària de tercer cicle)
– Capses d’aprenentatge de segon i tercer cicle

Altres activitats en llengua anglesa:

– Visualització d’obres de teatre.
– Participació en l’English Day per part de l’alumnat de 4t.
– Tallers musicals a 3r cicle.
– Colònies en anglès a 6è.

Amb tots aquests moments d’exposició a l’anglès busquem reforçar i millorar la competència lingüística del nostre alumnat en aquesta llengua.

Pàgina sobre el plurilingüisme

Auxiliar de conversa

Cal assenyalar la presència de l’auxiliar de conversa a tota l’etapa. Amb aquesta figura el nostre alumnat interacciona amb una persona nadiua, la qual cosa fa que posi en pràctica estratègies que l’ajudin a fer-se entendre i aprenen una altra cultura.

Consciència fonològica

A partir de jocs els alumnes de 1r cicle acaben d’assolir l’acte d’escriptura de manera sòlida i significativa.

Ambients

A cicle inicial, els alumnes d’una manera autònoma i lliurement, trien i treballen diferents propostes amb l’enriquiment d’interactuar amb altres alumnes de 1r i 2n EP.

Capses d'aprenentatge

Les capses d’aprenentatge, destinades a alumnes de 3r a 6è de primària, els ofereixen l’oportunitat de desenvolupar les seves habilitats mitjançant reptes motivadors i propers al seu entorn. Aquesta metodologia fomenta la creativitat, l’autonomia i la capacitat de resoldre problemes, afavorint un aprenentatge actiu i significatiu. A través de l’exploració i la descoberta, els alumnes esdevenen protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge.

Projectes

Els alumnes de primer cicle s’inicien en el treball cooperatiu, on es treballa l’autonomia, responsabilitat i respecte vers els altres. Aquesta feina es va consolidant en la franja de 4h de projectes interdisciplinaris que treballen als tres cicles de primària. Els nostres alumnes aprenen a treballar de forma cooperativa, compartint i respectant diferents maneres de fer i de pensar. A tercer cicle són capaços d’interactuar alumnes de diferents classes d’un mateix nivell.

Creixement personal
Els nostres alumnes aprenen a reconèixer i posteriorment regular les seves emocions i desenvolupen habilitats que els permetin ser feliços i afavorir les relacions socials amb els altres.
L'hort

L’espai d’hort a l’escola és un entorn d’aprenentatge viu on els alumnes experimenten amb la natura, fomenten la responsabilitat i treballen valors com la sostenibilitat i el respecte pel medi ambient. A través de l’observació i la cura de les plantes i animals, desenvolupen competències científiques, socials i personals de manera pràctica i significativa.

Àmbit artístic i cultural
Un dels trets fonamentals de la formació a les escoles salesianes és l’educació artística i cultural. Des de les àrees de música, dansa i educació visual i plàstica es promou l’interès per les diverses expressions artístiques existents, així com l’interès i la curiositat per nodrir-se de les diferències multiculturals. D’aquesta manera els infants desenvolupen les seves habilitats socials per tal de moure’s en un món cada vegada més globalitzat, enriquint-se amb les diferents cultures que coexisteixen a la nostra societat.
Acompanyament tutorial
L’acompanyament tutorial és un pilar fonamental per al desenvolupament integral dels alumnes.
L’atenció personalitzada permet conèixer i valorar cada infant, acompanyant-lo en el seu creixement acadèmic, emocional i social. El tutor/a actua com a referent proper, establint un vincle de confiança amb l’alumne i la seva família, fomentant l’autoestima, la convivència i l’autonomia. Aquesta tasca es concreta mitjançant entrevistes individuals, seguiment acadèmic, dinàmiques de grup i l’educació emocional, creant un ambient en què cada alumne/a se sent escoltat, valorat i protagonista del seu propi procés d’aprenentatge.

abril 2025

Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
1
2
3
  • Tot 6è - Teatre Romeu (Alicia pais dels mòbils)
4
5
6
7
  • Tot 6è - Competències bàsiques
8
  • Tot 6è - Competències bàsiques
9
  • Tot 6è - Competències bàsiques
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
  • Tot 4t EP - Colònies (Can Freu)
  • Tot 6è - La Cinglera
29
  • Tot 4t EP - Colònies (Can Freu)
  • Tot 6è - La Cinglera
30
  • Tot 4t EP - Colònies (Can Freu)
  • Tot 6è - La Cinglera