Salesians Badalona
EDUCACIÓ PRIMÀRIAIniciem competències, hàbits, valors i coneixements
COM HO FEM?
TREBALLEM
UN ESTIL PROPI
El perfil competencial de sortida dels Salesians de Badalona defineix l’alumne com una persona autònoma, crítica i compromesa amb la societat. A través d’un aprenentatge basat en valors, potenciem el desenvolupament de les competències específiques i transversals, així com dels sis vectors clau: benestar, comunicació, pensament, relació amb l’entorn, iniciativa i compromís. D’aquesta manera, formem joves preparats per afrontar els reptes del futur amb responsabilitat, creativitat i esperit solidari.
Àmbit lingüístic: Inclou les àrees de llengua catalana i literatura, llengua castellana i literatura, i llengua estrangera.
Àmbit matemàtic: Comprèn l’àrea de matemàtiques.
Àmbit del coneixement del medi: Engloba les ciències naturals i les ciències socials.
Àmbit educació artística: Inclou les àrees d’educació visual i plàstica, i educació musical.
Àmbit educació física: Comprèn l’àrea d’educació física.
Àmbit educació en valors: Inclou l’àrea d’educació en valors socials i cívics.
DESTAQUEM
Plurilingüisme
El català, castellà i anglès són presents en el dia a dia de l’escola i les seves activitats.
A més de trobar l’anglès en les hores ja marcades pel currículum, també el trobem com a llengua vehicular en els següents moments:
– Arts & Crafts (àrea de plàstica)
– Art Attack (un dels ambients d’aprenentatge de primer cicle)
– Let’s move! (hora complementària a primer de primària)
– Àrea de CLIL (hora complementària de segon cicle)
– Àrea d’SKILLS (hora complementària de tercer cicle)
– Capses d’aprenentatge de segon i tercer cicle
Altres activitats en llengua anglesa:
– Visualització d’obres de teatre.
– Participació en l’English Day per part de l’alumnat de 4t.
– Tallers musicals a 3r cicle.
– Colònies en anglès a 6è.
Amb tots aquests moments d’exposició a l’anglès busquem reforçar i millorar la competència lingüística del nostre alumnat en aquesta llengua.
Auxiliar de conversa
Cal assenyalar la presència de l’auxiliar de conversa a tota l’etapa. Amb aquesta figura el nostre alumnat interacciona amb una persona nadiua, la qual cosa fa que posi en pràctica estratègies que l’ajudin a fer-se entendre i aprenen una altra cultura.
Consciència fonològica
A partir de jocs els alumnes de 1r cicle acaben d’assolir l’acte d’escriptura de manera sòlida i significativa.
Ambients
A cicle inicial, els alumnes d’una manera autònoma i lliurement, trien i treballen diferents propostes amb l’enriquiment d’interactuar amb altres alumnes de 1r i 2n EP.
Capses d'aprenentatge
Les capses d’aprenentatge, destinades a alumnes de 3r a 6è de primària, els ofereixen l’oportunitat de desenvolupar les seves habilitats mitjançant reptes motivadors i propers al seu entorn. Aquesta metodologia fomenta la creativitat, l’autonomia i la capacitat de resoldre problemes, afavorint un aprenentatge actiu i significatiu. A través de l’exploració i la descoberta, els alumnes esdevenen protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge.
Projectes
Els alumnes de primer cicle s’inicien en el treball cooperatiu, on es treballa l’autonomia, responsabilitat i respecte vers els altres. Aquesta feina es va consolidant en la franja de 4h de projectes interdisciplinaris que treballen als tres cicles de primària. Els nostres alumnes aprenen a treballar de forma cooperativa, compartint i respectant diferents maneres de fer i de pensar. A tercer cicle són capaços d’interactuar alumnes de diferents classes d’un mateix nivell.
Creixement personal
L'hort
L’espai d’hort a l’escola és un entorn d’aprenentatge viu on els alumnes experimenten amb la natura, fomenten la responsabilitat i treballen valors com la sostenibilitat i el respecte pel medi ambient. A través de l’observació i la cura de les plantes i animals, desenvolupen competències científiques, socials i personals de manera pràctica i significativa.
Àmbit artístic i cultural
Acompanyament tutorial
L’atenció personalitzada permet conèixer i valorar cada infant, acompanyant-lo en el seu creixement acadèmic, emocional i social. El tutor/a actua com a referent proper, establint un vincle de confiança amb l’alumne i la seva família, fomentant l’autoestima, la convivència i l’autonomia. Aquesta tasca es concreta mitjançant entrevistes individuals, seguiment acadèmic, dinàmiques de grup i l’educació emocional, creant un ambient en què cada alumne/a se sent escoltat, valorat i protagonista del seu propi procés d’aprenentatge.
abril 2025 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Dl | Dt | Dc | Dj | Dv | Ds | Dg |
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|