Salesians Badalona

EDUCACIÓ INFANTIL

Contribuint al seu desenvolupament emocional, físic i social

L’etapa d’Educació Infantil, a la nostra escola, comprèn els nens i nenes de 3 a 6 anys. Els infants, en aquesta etapa aprenen a: ser i actuar de forma cada vegada més autònoma, pensar i a comunicar, descobrir i tenir iniciativa i conviure i habitar el món.

Ambients

Aprenem tot descobrint i manipulant.
+

COM HO FEM?

Com Escola Salesiana, l’Educació Infantil inclou quelcom més que continguts curriculars, posem èmfasi en formar persones en un ambient proper, amb estreta relació amb les famílies. A Salesians Badalona posem especial atenció en el desenvolupament integral dels nens i les nenes. Els infants se senten escoltats i estimats. Volem nens i nenes feliços.

TREBALLEM

Els Ambients d’Aprenentatge

són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on, a partir de diferents propostes de joc, interactuen infants d’I3, I4 i I5. Actualment, aquests ambients són: artístic, simbòlic, científic i de la calma.

Els Microespais a l’inici del dia

A través del joc lliure, amb material organitzat a la classe, els alumnes inicien la jornada de manera relaxada interactuant amb els companys i companyes i activant, amb calma, totes aquelles habilitats mentals i corporals que faciliten l’aprenentatge.

L’activitat d’Hort

és una oportunitat extraordinària per a apropar els alumnes al món natural i a l’alimentació saludable.

L’Educació Emocional

permet desenvolupar competències a l’infant i prendre consciència de les seves emocions, per regular-les i adquirir habilitats de vida i benestar.

El Treball per Projectes

Perquè els nens i nenes siguin protagonistes i responsables del mateix aprenentatge.

Les Noves Tecnologies

(pissarra digital interactiva, recursos en xarxa…) per potenciar i complementar els aprenentatges.

Lectoescriptura

Iniciada mitjançant la consciència fonològica, per a culminar el procés a Cicle Inicial amb l’assoliment de la lectura i l’escriptura.

DESTAQUEM

Plurilingüisme

El català, castellà i anglès són presents en el dia a dia de l’escola i les seves activitats.

L’Etapa d’Educació Infantil està plena d’activitats lúdiques, audiovisuals, dinàmiques i jocs que afavoreixen la interacció oral en aquestes llengües. A més a més l’aprenentatge de l’anglès s’integra de forma específica en el Pla d’Escola Plurilingüe.

Auxiliar de conversa

Cal assenyalar la presència de l’auxiliar de conversa en aquesta etapa. Amb aquesta figura el nostre alumnat interacciona amb una persona nadiua, aprèn una altra cultura i posa en pràctica estratègies per tal de fer-se entendre.

Activitats complementàries de l'etapa

Les 5 hores setmanals que complementen les 25 hores curriculars donen més oportunitat de descobrir i potenciar les habilitats/talents dels nostres infants: Clica, Hi havia una vegada, Hello, Move your fingers, Let’s Play! i juguem amb els números.

Atenció a la diversitat

Veiem en la diversitat de les persones una riquesa i una oportunitat de desenvolupament de tot l’alumnat. Comptem amb dues aules SIEI (aula de Suport Intensiu Escola Inclusiva) i dediquem una especial atenció als infants que puguin tenir alguna dificultat de desenvolupament i aprenentatge. En els casos que ho requereixin els tutors i tutores disposen de l’ajuda i orientació del Servei d’Assessorament Psicopedagògic (SAPP) integrat a l’escola.

Organització

L’equip d’Educació Infantil està format per 9 tutores (una per aula), educadores de reforç educatiu i professorat especialista en anglès, música i psicomotricitat.

Proposem una àmplia oferta horària: Acollida matinal des de les 7:45h, Servei de Menjador amb cuina pròpia, una diversa oferta d’Activitats Extraescolars i Casal d’Estiu

Instal·lacions

Disposem d’uns espais adaptats i oberts a les necessitats dels infants: bones instal·lacions, patis amplis i aules espaioses amb llum natural. L’Educació Infantil té un accés i pati diferent de la resta d’etapes educatives de l’escola.

Disposem de sala de Psicomotricitat, Espais d’Ambients d’Aprenentatge, i menjador d’ús exclusiu per alumnes d’Educació Infantil.

L’Escola és molt gran i disposa de molts espais i recursos educatius. Els alumnes d’aquesta etapa fan servir altres instal·lacions i espais que compartim amb la resta de l’escola: teatre, gimnàs, sala d’audiovisuals i l’església.

Escola oberta al nostre entorn

Som una escola oberta al barri i fem xarxa amb altres institucions de l’àmbit educatiu. Al llarg del curs proposem dues reunions amb les famílies del grup-classe: una abans d’iniciar el curs i una segona cap al mes de març. Així mateix planifiquem entrevistes individualitzades durant el curs.

La col·laboració de les famílies és un eix fonamental de la nostra acció educativa. Promovem i animem activitats en les quals poden participar de forma directa o indirecta a l’aula. Realitzem trobades formatives que promou l’Escola de Mares i Pares i festivitats on totes les famílies estan convidades a participar (Don Bosco, Carnestoltes, Maria Auxiliadora, Festa de la Comunitat Educativa, Pujada a Montserrat….).

CALENDARI ESCOLAR

abril 2024

Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
1
2
3
4
5
  • I5 EI - LA PEDRERA: Hi havia una vegada … el trencadís.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
  • EI 3 - Motricitat a la platja