Salesians Badalona
EDUCACIÓ PRIMÀRIAIniciem competències, hàbits, valors i coneixements
L’educació Primària, que va des dels 6 als 12 anys, és una etapa que continua el camí d’experiències començat a l’etapa d’infantil i els prepara per a futurs aprenentatges.
COM HO FEM?
En el Projecte Educatiu de Primària, dels Salesians Badalona, eduquem els infants en el saber, el saber fer i el ser. Treballem per tal que siguin persones capaces de comprendre el món alhora que es coneguin a elles mateixes. Amb una autoestima positiva, emocionalment segures i equilibrades. Amb l’objectiu de fer una persona feliç que es mostra alegre i optimista i que estima la vida.
TREBALLEM
UN ESTIL PROPI
La finalitat de l’educació primària és contribuir al fet que els nostres alumnes desenvolupin les competències marcades pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Han de ser competents en:
En el coneixement i la interacció amb el món físic.
En l’àmbit artístic i cultural.
En l’àmbit matemàtic.
En l’àmbit lingüístic.
DESTAQUEM
Plurilingüisme
El català, castellà i anglès són presents en el dia a dia de l’escola i les seves activitats.
A més de trobar l’anglès com a llengua vehicular a l’àrea d’Arts & Crafts (Plàstica), aquesta també es fa present en un dels ambients d’aprenentatge de primer cicle (Art Attack), als espais d’aprenentatge i en una de les àrees complementàries de segon i tercer cicle.
A 2n cicle es disposa de l’àrea de CLIL (Content and Language Integrated Learning) i a cicle superior de l’àrea d’SKILLS. L’objectiu d’afegir hores d’anglès a les marcades per currículum és reforçar i millorar la competència lingüística del nostre alumnat en aquesta llengua.
Altres activitats en llengua anglesa:
-Visualització d’obres de teatre.
-Colònies en anglès a 6è.
Auxiliar de conversa
Cal assenyalar la presència de l’auxiliar de conversa a tota l’etapa. Amb aquesta figura el nostre alumnat interacciona amb una persona nadiua, la qual cosa fa que posi en pràctica estratègies que l’ajudin a fer-se entendre i aprenen una altra cultura.
Consciència fonològica
A partir de jocs els alumnes de 1r cicle acaben d’assolir l’acte d’escriptura de manera sòlida i significativa.
Ambients
A cicle inicial, els alumnes d’una manera autònoma i lliurement, trien i treballen diferents propostes amb l’enriquiment d’interactuar amb altres alumnes de 1r i 2n EP.
Projectes
Els alumnes de cicle inicial s’inicien en el treball cooperatiu, on es treballa l’autonomia, responsabilitat i respecte vers als altres. Aquesta feina es va consolidant en la franja de 4h de projectes interdisciplinaris que treballen a cicle mitjà i cicle superior. Els nostres alumnes aprenen a treballar de forma cooperativa, compartint i respectant diferents maneres de fer i de pensar. A cicle superior, són capaços d’interactuar alumnes de diferents classes d’un mateix nivell.
Educació emocional
Els nostres alumnes aprenen a regular les seves emocions i desenvolupen habilitats que els permetin ser feliços i afavorir les relacions socials amb els altres.
L'hort
apropa els nostres alumnes a la natura i juntament amb el “dia de la fruita”, en què tots esmorzem una peça de fruita, fa que els nostres alumnes adquireixin hàbits alimentaris saludables.
November 2024 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Dl | Dt | Dc | Dj | Dv | Ds | Dg |
1
|
2
|
3
|
||||
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|